Program ukrepov za zaščito delavcev pred spolnim in drugim nadlegovanjem ali pred trpinčenjem na delovnem mestu 'Anti-mobing'® program
Komu je program namenjen?
Delodajalcem, ki želijo formalno in v praksi zadostiti zahtevam nove delovne zakonodaje glede zaščite delavcev pred nadlegovanjem in trpinčenjem na delovnem mestu.
- formalno - z urejanjem in pripravo ustrezne dokumentacije;
- v praksi - z aktivnostmi, ki pripomorejo k boljšim medosebnim odnosom, preprečujejo neustrezna ravnanja in omogočajo hitro zaznavanje nepravilnosti ter pravočasno ukrepanje.
Zakaj tak program?
Nova delovna zakonodaja delodajalcu nalaga dolžnost, da zagotovi tako delovno okolje, v katerem noben delavec ne bo izpostavljen spolnemu in drugemu nadlegovanju ali trpinčenju (mobing) s strani delodajalca, predpostavljenih ali sodelavcev. Mobing se razlaga široko in obsega med drugim tudi: siljenje k delu, ki znižuje delavčevo samozavest, širjenje govoric in polresnic, neprestan dvom v odločitve delavca, itd. Če delodajalec ne sprejme ustreznih ukrepov, da bi mobing preprečil, je v primeru pojava mobinga delavcu odškodninsko odgovoren. Breme dokazovanja, da pojava mobinga ni bilo, je v tem primeru na delodajalcu.
Kaj s tem programom kot delodajalec pridobim?
- boljše medosebne odnose pri delu in s tem večjo produktivnost,
- strokovno in celovito ureditev tega področja z internimi akti podjetja,
- zmanjšanje tveganja odškodninske odgovornosti zaradi pojava mobinga,
- olajšan dokazni postopek v primeru, da pride do zatrjevanja mobinga,
- zmanjšanje absentizma, ki je povezan z neustreznimi odnosi na delovnem mestu.
Program obsega:
- Uvodni monitoring:
- pregled obstoječe pravne dokumentacije
- anketa med zaposlenimi
- individualni razgovori s ključnimi osebami,
- Izvajanje osnovnega programa aktivnosti:
- priprava pravilnika in kodeksa
- izobraževanja
- svetovanja
- Redne kontrolne aktivnosti
Konkretno vsebino programa oblikujemo skladno z vašimi individualnimi potrebami.
Osnovnemu programu lahko sledijo še dodatne aktivnosti, ki pozitivno vplivajo na kvaliteto odnosov med zaposlenimi, delodajalcu pa pomenijo orodje za reševanje težavnih situacij. Te aktivnosti vključujejo:
- uvedbo instituta zaupne osebe (zunanji svetovalec),
- pripravo kriznega načrta (kako ravnati, kje iskati pomoč),
- medijski priročnik - kako ravnati z mediji v primeru pojava mobinga v podjetju,
- sodelovanje pri rednih letnih in ostalih razgovorih z zaposlenimi.
Podrobnejše informacije Vam posredujemo po telefonu 01 434 54 00 ali po elektronski pošti office1@azodvetniki.com.